lördag 12 maj 2012

Caroll Shelby In memorial












Sorg i motorvärlden.










Caroll Shelby   11/1 1923-10/5 2012
Föddes i Leesburg Texas
Vann 1959 Le Mans i en Aston Martin.
1967 fick jag besök av en fd arbetskamrat som hade bytt bil från en Volvo
P 1800 till en Ford Mustang Shelby Cobra. 289 cu inc (4.7 lit.) 306 hkr.
Han ville att jag skulle provköra bilen och sa inget om vilken Mustang det
var, att den hade ett lite kobraemblem upptäckte jag inte. Det blev som
det brukar motorvägen till Kungälv som provkörningen skulle ske.
Jag låg väl och lusade i 90-100 km/tim då han sa: Men trampa nu på
gasen någon gång. Jag gjorde som han sa, saaaatan en spark i ryggen
fick jag då den satte iväg snart var väl farten långt över det tillåtna.
Vad är detta sa jag vad har du gjort? Men han bara flinade. När vi stannat
vid Bohus fästning i Kungälv och vi klev ur för att beskåda underverket
såg jag kobran och då trillade poletten ner.




OBS! Lånade bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar